onsdag 11. november 2009

Praksismandager 2.10 og 9.10-09

Spørsmål tilknyttet praksisdagene.

Ta bilder og skriv litt rundt hvem som er målgruppen til din praksisbedrift, hvordan de stiller ut, hvor ofte de skifter utstilling, hvordan de profilerer seg, hvilken belysning de bruker, hvilke kampanjer de har i løpet av året osv.? Besvar spørsmålene som står under:

1. Hvilke varer/tjenester selger de i din praksisbedrift?
Klær til gutter.
2. Hva heter din praksisbedrift?
!Solid.
3. Er din praksisbedrift en del av en kjede, eller enkeltstående foretak? Hvor mange ansatte har bedriften og hva er disse utdannet?
4 ansatte, 2 ekstrahjelper (går fortsatt på skole) 1 med videregående skole. Det er en kjede (hovedkontor i Haugesund)
4. Hvem er bedriftens målgruppe/kunder?
!Solidmannen har ingen alder – kun den rette innstillingen.
5. Hvordan eksponeres varene i din praksisbedrift?
6. Dersom din praksisbedrift driver med utstilling, hvor er utstillingene og hvor ofte skiftes utstillingene og hvem bestemmer hvordan utstillingene skal se ut?
De som jobber i butikken bestemmer hvordan utstillingene skal være. Det er ikke noe fast oppsett, de bytter utstillingen etter behov og noe nytt. For eksempel årstidene og ulike kampanjer. Solid Oasen har ikke vindusutstillinger.
7. Hvilken belysning brukes i utstillingen og bedriften? Hvilken effekt har denne belysningen på varene, utstillingen, interiøret?
Bruker mye lys på alle varer og produkter i hele butikken. Bruker lys for at varene skal framvises mest mulig.
8. Hvordan ser bedriftens logo ut? Hvordan er butikken skiltet? Hvordan ser bedriftens fasade ut?
!Solid med svarte tykke bokstaver. Det er forskjellig fra sentrumsbutikkene og senterbutikkene. Alle har samme logo og plakat, alle butikkene viser at det er en !Solid butikk.

9. Hvordan profilerer bedriften seg?

10. Hvordan markedsfører bedriften seg?

Riks: Euro 2008, FHM, Ellemann, landskamper, studentkalender, elevkalender.
Lokalt: Sponsing av konserter, utesteder, festivaler, M.M, kino reklame, radio, spots, aviser/magasiner, bussreklame.
11. Har bedriften noen faste kampanjer? Hvilke?
Følger årstidene. Badebukser om sommeren, boblejakker på denne årstiden, skjorter rundt 17 Mai. Nå begynner jule kampanjen.
12. Fortell hva du gjorde og hvilke arbeidsoppgaver du utførte i bedriften under praksismandagene dine, skriv logg og ta masse bilder som passer til spørsmålene ovenfor som du skal besvare.


Lykke til

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar